معرفی بهترین سیال عامل (گاز) داخل موتور استرلینگ


معرفی بهترین سیال عامل (گاز) داخل موتور استرلینگ




موتور استرلینگ


موتور استرلینگ آزمایشگاهی


ساخت موتور استرلینگ


قیمت موتور استرلینگ


خرید موتور استرلینگ




همانطور که گفته شد، در ابتدا از هوا به عنوان سیال عامل در موتور استرلینگ استفاده می شد و به همین علت نامگذاری ابتدایی آن بنام موتورهای هوایی بوده است؛
اما بعد ها به علت سبکتر بودن هلیم و هیدروژن نسبت به هوا ، این دو گاز جایگزین آن شدند.
سبکتر بودن سیال عامل از طرفی منجر به کاهش حجم و وزن موتور شده و از طرفی دیگر کوچک و سبک بودن مولکولها موجب کاهش تلفات می­گردد.
در حال حاضر هیدوروژن سیال عامل ایده­آل برای موتور استرلینگ از لحاظ خصوصیات ترمودینامیکی و فیزیکی به شمار می­رود.
اما به خاطر خطرات آن و مسائل امنیتی، استفاده کاربردی کمتری دارد. بنابراین در حال حاضر بیشتر از هلیم به عنوان سیال عامل استفاده می شود .
با توجه به جدولزیر ، هوا حدوداً دارای وزن مولکولی ۲۹ است. در حالیکه وزن مولکولی هلیم ۴ است .
بنابراین هوا حدوداً هفت بار سنگین­تر از هلیم می باشد. پس هلیم حدوداً باید هفت برابر کمتر از هوا انرژی دریافت کند تا یک نیروی مشخص را تولید نماید .
در کل هلیم به تنها خصوصیات ترمودینامیکی نسبتاً خوبی دارد ، سبک است و از طرفی خطرات هیدروژن را نیز ندارد .

خرید موتور پالس جت


قیمت موتور پالس جت


ساخت موتور پالس جت


موتور پالس جت





ماشین کارتینگ


خرید ماشین کارتینگ


ساخت ماشین کارتینگ


قیمت ماشین کارتینگ





خرید اسکوتر برقی


اسکوتر آفروید


اسکوتر برقی


اسکوتر شارژی


اسکوتر اسمارت

مقاله استارت موتورهای جت و توربینی



مقاله استارت موتورهای جت و توربینی




موتور استرلینگ


موتور استرلینگ آزمایشگاهی


ساخت موتور استرلینگ


قیمت موتور استرلینگ


خرید موتور استرلینگ




رای روشن شدن یک موتور توربینی یقینا به یک آغازگر و راه انداز نیاز میباشد همانطور که برای روشن شدن یک موتور پیستونی نیاز است.
ولی بین استارت یک موتور پیستونی و یک موتور توربینی تفاوت زیادی وجود دارد که به تعدادی از آنها اشاره میکنیم :


یک تفاوت اساسی استارت موتورهای جت با استارت موتورهای پیستونی در این است که در موتورهای پیستونی بیشترین فشار و بار وارد بر روی استارت در لحظات اول است و آن به دلیل این است که در این موتورها کافی است میل لنگ با دور متوسطی بچرخد و پیستون ها بتوانند هوا را به اندازه کمپرس کنند و موتور با قدرت خود به کار ادامه دهد.
و چنانچه استارت در این موتورها خراب شود میتوان آنرا به طرق دیگر روشن کرد .
یعنی استارت در این موتورها ارزش حیاتی پایینی دارد چون میتوان با هل دادن یک ماشین آنرا روشن کرد.
و اما در موتورهای توربینی استارت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد بطوریکه به هیچ وجه نمیتوان این موتورها را بدون داشتن یک استارت بکار گرفت. نکته ی مهم اینجاست که در موتورهای جت برخلاف موتورهای پیستونی بیشترین فشار و بار بر استارت قبل از قطع جرقه، زمانی است که بار وارد بر کمپرسور افزایش میابد. تفاوت اساسی دیگر که در ظاهر خود را نشان میدهد مدت زمان استارت خوردن است.در موتورهای پیستونی مدت زمان استاندارد استارت خوردن حدود 1.8 ثانیه است و در موتورهای سرحال این مقدار کمتر نیز هست که البته در مورد موتورهای قدیمی بحث نمیکنم. این درحالی است که مقدار زمان لازم برای استارت خوردن یک موتور توربینی معمولی با قدرت نسبی hp 120 حدود 100 ثانیه است.
البته این زمان در هر موتوری متفاوت است ولی موتور هر چه قدر کوچکتر باشد به زمان کمتری احتیاج دارد و برعکس.

خرید موتور پالس جت


قیمت موتور پالس جت


ساخت موتور پالس جت


موتور پالس جت



هدف از سیستم استارت شتاب دادن به موتوراست تا لحظه ای که توربین ها بتوانند قدرت کافی برای ادامه ی سیکل کاری موتور را تهیه کنند.
به این نقطه از سرعت توربین ها "سرعت خودکفایی" میگویند.
استارترها انواع مختلفی را دارند ولی همان طور که گفته شد هدف همه ی استارترها یکی است و آن رساندن دور موتور به سرعت خودکفایی و در موتورهای بدون توربین رساندن موتور به نقطه ی خودکفایی است.
تهیه، انتخاب یا استفاده از استارت ها به عواملی بستگی دارد که در زیر به آنها اشاره کردم.
یکی زمان استارت است که در هواپیماهای جنگی بسیار مهم است و حتی پس از رسیدن موتور به دور هرزگرد درجه حرارت گازهای اگزوز بالا میرود ولی پس از اینکه دور به 40% Max رسید درجه حرارت گازهای اگزوز باید پایین بیاید، در غیر اینصورت خلبان باید موتور را خاموش کند تا اشکال آن برطرف گردد.
علت بالا رفتن درجه حرارت اگزوز در حین استارت زدن عدم وجود هوای خنک کننده بخاطر کم بودن دور کمپرسور است.
زمانی که استارت زده میشود شمع ها قبل از ورود سوخت به محفظه ی احتراق شروع به جرقه زدن میکنند.
چون اگر مانند موتورهای پیستونی اول مخلوط هوا و سوخت وارد شود ممکن است به"Hot start" بینجامد.
Hot start استارتی است که در آن حرارت گازهای اگزوز از حد مجاز تجاوز میکند.
چنانچه در زمان استارت زدن موتور روشن نشود، سوخت نسبتا زیادی (در موتورهای بزرگ) وارد محفظه ی احتراق میگردد.
در اینحالت اگر دوباره استارت زده شود میتواند منجر به Hot start شود. برای جلوگیری از Hot start سیستمی کار گذاشته است که سیستم تخلیه یا Drain نامیده میشود و چنانچه موتور در استارتهای اولیه روشن نشود این سیستم سوخت داخل محفظه ی احتراق را تخلیه میکند.
عامل دیگر امکان دسترسی به نیروی محرکه ی استارت است.
حتی موتورهای جت کوچک مقدار جریان الکتریسیته ی زیادی برای روشن شدن احتیاج دارند. به همین نسبت موتورهای بزرگتر نیرویی بیشتر برای روشن شدن احتیاج دارند. بعضی از استارتها از جهت نیروی محرکه خودکفا هستند. به این صورت که اکثر هواپیماهای جت انرژی لازمه استارت (دور بالای موتور) را از موتورهای جت کوچکتری که برق تولید میکنند میگیرند.
یا ممکن است قدرت لازم برای استارت در یک هواپیمای چند موتوره از یک موتور که روشن است گرفته شود تا بقیه ی موتورها روشن شوند ، در چنین حالتی میتوان یکی از موتورهای هواپیما را با یکی از انواع استارتها روشن کرد سپس بقیه موتورها را با نیروی این موتور روشن کرد.
سومین عامل مواردی است از قبیل وزن مخصوص (نسبت وزن به گشتاور یا قدرت تولیدی)، سادگی، قابلیت اطمینان، قیمت و قابلیت تعمیر مجدد.

ماشین کارتینگ


خرید ماشین کارتینگ


ساخت ماشین کارتینگ


قیمت ماشین کارتینگ



انواع استارت برای موتورهای توربینی عبارتند از:
1. استارت الکتریکی
2. استارت الکتریکی که بعد از استارت زدن آلترناتور شود
3. استارت فشنگی یا استارت با سوخت جامد
4. استارت بادی
5. استارت با احتراق هوا و سوخت
6. استارتر با موتور هیدرولیکی
7. استارت دستی یا هندلی
8. استارتر با سوخت یک پایه


استارت الکتریکی :


منبع این نوع استارت همان طور که از نامش پیداست موتور الکتریکی است. موتور الکتریکی که در این نوع موتورها استفاده میشود دارای RPM زیادی میباشد.RPM در حالت کلی به معنای تعداد دور در دقیقه میباشد و این یکایی است که برای نشان دادن دور موتورها چه پیستونی و چه توربینی به کار برده میشود. قدرت این استارت برای گرداندن کمپرسور صرف می شود تا کمپرسور هوا را به میزان لازم کمپرس کرده و به محفظه ی احتراق بفرستد. چنانچه در استارت یک موتور توربینی قدرت و سرعت کافی موجود نباشد RPM موتور در هنگام استارت کم خواهد بود و چون دور کمپرسور کم است آن مقدار که باید هوا را فشرده کند نمیکند لذا به سرعت خودکفایی نمیرسد و موتور روشن نمیشود (راه نمی افتد). برخلاف استارت موتورهای پیستونی که پس از روشن شدن موتور از مدار اتصال به فلایویل توسط اتومات استارت جدا میشود، در این نوع از استارت موتورهای توربینی استارت تا رساندن RPM موتور به اندازه ی RPM حالت خودکفایی کار میکند. این نوع استارت توان مصرفی بسیار بالایی دارد بطوریکه بر صفحات باطریها فشار بسیاری وارد میکند لذا از این استارت در موتورهای توربینی که تعداد توربین کمتری دارند استفاده میشود. از این استارت در بیشتر موتورهایی که کاربرد صنعتی دارند به عنوان بهترین استارت استفاده میشود.


استارت فشنگی :

این استارت یک استوانه فشنگی شکل است که درون آن ماده ی انفجاری که ازدیاد حجم و انبساط زیادی مینماید قرار میدهند. این استارت در قسمت قبل از کمپرسور نصب میشود، مانند آنچه در شکل زیر دیده میشود. تصویر زیر یک استارت فشنگی را بطور جدا از موتور نشان میدهد.


استارت بادی :

در این نوع استارت هوای کمپرس شده در مخزن اکسیژن که معمولا مایع میباشد همزمان با سوخت به داخل محفظه ی احتراق تزریق و محترق شده که باعث حرکت سریع توربینها میشود و بعد از دور خودکفایی سیکل کاری توسط خود موتور انجام میشود. متاسفانه به دلیل استفاده و کاربرد غلط از نام " استارت بادی" از آن تعابیر مختلفی میشود مانند: استارت بادی استارتی است که هوا را با سرعت به توربینها ( یا کمپرسورها) میزند و آنها را به گردش در می آورد که با تحقیق مطلع شدم که این تعبیر از استارت بادی در واقع استارتی است به نام استارت هیدرولیکی و در کل اینکه به نام بعضی از آنها زیاد توجه نکنید، فقط طریقه ی کار و عملکرد آنها را خوب به خاطر بسپارید چون زمانی برایتان لازم میشود.


سایر استارت ها :

استارت با احتراق هوا و سوخت در موتورهایی بکار میرود که از سوخت های مخصوصی استفاده میکنند و در این نوع استارت موتور با اینحالت که در حال سیکل عادی است کار میکند و نمونه ی استفاده از این نوع استارت میکروجتی است که از سوخت گازی استفاده میکند. در استارت با موتور هیدرولیکی نیز هوای کمپرس شده توسط موتور هیدرولیکی به داخل محفظه ی احتراق راه میابد و در استارت هندلی نیز یک هندل با واسطه ی تغییر گشتاور به شفت اصلی متصل میشود و کمپرسور را به حرکت در می آورد. تصویر زیر یک استارتر هیدرولیکی خیلی کوچک و دست ساز را نشان میدهد که شامل یک موتور الکتریکی و یک توربین گریز از مرکز دقیقا مشابه کمپرسور گریز از مرکز میباشد و از توربین کمپرسور ساخته شده است که لوله ی خروجی آن به ورودی موتوری که قرار روشن شود وصل میشود.


استارت الکتریکی هم که کاربرد زیادی در بین موتورهای صنعتی دارد اینطور است که بعد از استارت به حالت آلترناتور تغییر میکند و با نیروی موتور برق تولید میکند.استارتهایی هم وجود دارند که با تزریق سوختی مخصوص مانند هیدروژن روشن میشوند و بعد از استارت از سوخت عادی استفاده میکنند.

استارتهایی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند شامل استارتهای زمینی برای هواپیماها میباشند که به چند طریق عمل میکنند. یکدسته مانند استارتهای هیدرولیکی عمل می کنند و دسته ی دیگر شامل یک موتور جت کوچک تولید کننده ی برق میباشند که برق تولیدی آنها در استارت الکتریکی موتور اصلی استفاده میشود. در بعضی هواپیما ها نیز از یک موتور جت کوچک و مجزا استفاده میشود که خودش با استارت الکتریکی روشن شده و با نیروی شفت خود یا با برق تولیدی خود سایر موتورهای اصلی را روشن میکند. این هم تصویر نمای داخلی یک موتور است که متعلق به تولید کننده ی BMWاست و اگر دقت کنید میبینید که این موتور دارای استارت دستی (هندلی) است.


خرید اسکوتر برقی


اسکوتر آفروید


اسکوتر برقی


اسکوتر شارژی


اسکوتر اسمارت

اس ام اس مراقب خودت باش



اس ام اس مراقب خودت باش


متن مواظب خودت باش


مواظب خودت باش عشقم


جملات زیبای عاشقانه


اس ام اس عاشقانه


اس ام اس عاشقانه




نمایندگی پیامک صوتی



Caring about others, running the risk of feeling, and leaving an impact on people, brings happiness.


مراقبت از دیگران، در حال ریسک احساس و تاثیر گذاشتن بر افراد، به ارمغان می آورد خوشبختی.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

You really can change the world if you care enough.

اگر به اندازه کافی مراقب باشید، می توانید دنیا را تغییر دهید.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Remember that children, marriages, and flower gardens reflect the kind of care they get.

به یاد داشته باشید که بچه ها، ازدواج ها و باغ های گل، نوعی مراقبت را نشان می دهند.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Caring can be learned by all human beings, can be worked into the design of every life, meeting an individual need as well as a pervasive need in society.

مراقبت می تواند توسط همه انسان ها آموخته شود، می تواند به طراحی هر زندگی، ملاقات با نیاز فردی و نیز نیازهای فراگیر در جامعه تبدیل شود.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


From caring comes courage.

از مراقبت می آید شجاعت.




-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

A part of kindness consists in loving people more than they deserve.

بخشی از مهربانی شامل عشق ورزیدن به مردم بیش از شایستگی آنهاست.





-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Nurturing is not complex. It's simply being tuned in to the thing or person before you and offering small gestures toward what it needs at that time.

تغذیه پیچیده نیست این به سادگی به چیزی یا شخص قبل از شما تعلق دارد و حرکات کوچک را به آنچه که در آن زمان نیاز دارد، ارائه می دهد.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


پیامک صوتی





-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Nobody cares how much you know, until they know how much you care.

هیچ کس نمی داند چقدر می داند، تا زمانی که بدانند چقدر مراقبت می کنند.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Caring about others, running the risk of feeling, and leaving an impact on people, brings happiness.

مراقبت از دیگران، در حال ریسک احساس و تاثیر گذاشتن بر افراد، به ارمغان می آورد خوشبختی.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


The simple act of caring is heroic.

عمل ساده مراقبت قهرمانانه است.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


When people cared about each other, they always found a way to make it work.

هنگامی که مردم در مورد یکدیگر مراقبت می کردند، همیشه راهی برای کار کردن پیدا می کردند.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


People who care about each other enjoy doing things for one another. They don't consider it servitude.

افرادی که از یکدیگر مراقبت می کنند لذت بردن از کار یکدیگر برای یکدیگر است. آنها آن را عبادت نمی دانند.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Next to religion, let your care be to promote justice.

در کنار دین، مراقب باشید که عدالت را ترویج کنید.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

تبلیغات صوتی




-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


When peoples care for you and cry for you, they can straighten out your soul.

هنگامی که مردم برای شما مراقبت می کنند و برای شما گریه می کنند، شما می توانید روح خود را درست کنید.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Things done well and with a care, exempt themselves from fear.

چیزهایی که به خوبی و با مراقبت انجام می شود، خود را از ترس متمایز می کنند.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


It is the time you have wasted for your rose that makes your rose so important.

این زمانی است که شما برای گل رز خود را هدر داده اید که گل رز شما را مهم می کند.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


The closest thing to being cared for is to care for someone else.

نزدیکترین چیز برای مراقبت از آن، مراقبت از شخص دیگری است.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Never be so busy as not to think of others.

هرگز نباید خیلی شلوغ باقی بماند تا دیگران فکر نکنند.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


The right mixture of caring and not caring - I suppose that's what love is.

مخلوطی مناسب از مراقبت و مراقبت - من فکر می کنم این چیزی است که عشق است.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


ارسال پیامک صوتی




-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Indifference and neglect often do much more damage than outright dislike.

بی تفاوتی و غفلت اغلب باعث آسیب بیشتر نسبت به نادیده گرفتن آنها می شود.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Without a sense of caring, there can be no sense of community.

بدون احساس مراقبت، احساس جامعه وجود ندارد.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


A smile is the light in your window that tells others that there is a caring, sharing person inside.

یک لبخند نور در پنجره شما است که به دیگران می گوید که یک فرد مراقب، در حال اشتراک گذاری در داخل است.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

One person caring about another represents life's greatest value.

یکی از طرفین در مورد دیگران، بزرگترین ارزش زندگی است.




-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Caring is a powerful business advantage.

مراقبت از مزایای کسب و کار قدرتمند است.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Too often we underestimate the power of a touch, a smile, a kind word, a listening ear, an honest compliment, or the smallest act of caring, all of which have the potential to turn a life around.

اغلب ما توانایی لمس، لبخند، یک کلمه دلخواه، گوش گوش دادن، تعریف صادقانه یا کوچکترین اقدام مراقبتی که توانایی تغییر زندگی را در اطراف خود دارند، کم است.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


اپراتور پیامک صوتی



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Never believe that a few caring people can't change the world. For, indeed, that's all who ever have.

هرگز باور نکنید که چند نفر از افراد مراقبتی نمی توانند جهان را تغییر دهند. برای در واقع، این همه کسانی هستند که تا به حال داشته اند.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Caring for but never trying to own may be a further way to define friendship.

مراقب باشید اما هرگز سعی نکنید خودتان باشید راه دیگری برای تعریف دوستی است.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


I feel the capacity to care is the thing which gives life its deepest significance.

من احساس می کنم که ظرفیت مراقبت چیزی است که عمیق ترین اهمیت زندگی را به وجود می آورد.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Always be a little kinder than necessary.

همیشه کمی عزیزتر از حد لازم باشد.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


The more sympathy you give, the less you need.

همدردی بیشتر به شما کمک می کند، کمتر به آن نیاز دارید.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


To give and then not feel that one has given is the very best of all ways of giving.

برای دادن و پس از آن احساس نمی کنید که یکی از آنها بهترین راه از دادن را دارد.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


پیامک صوتی صدارس


اس ام اس سنگین و فاز بالا



اس ام اس درباره شجاعت



اس ام اس سنگین و فاز بالا



پیامک و جملات زیبا در مورد غرور





نمایندگی پیامک صوتی




The opposite of bravery is not cowardice but conformity.


مخالفت با شجاعت، بدبختی نیست، بلکه انطباق است.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Bravery has no place where it can avail nothing.

شجاعت هیچ جایگاهی ندارد که بتواند چیزی به دست آورد.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Fear can keep a man out of danger but courage only can support him in it.

ترس می تواند یک مرد را از خطر نگه دارد اما شجاعت تنها می تواند او را در آن حمایت.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Brave men go forward not expecting to return.

مردان شجاع به جلو حرکت نمی کنند و انتظار بازگشت ندارند.




-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Great crisis produce great men and great deeds of courage.

بحران بزرگ تولید مردان بزرگ و اعمال عالی شجاعت.




-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


If it scares you, it might be a good thing to try.

اگر شما آن را ترساند، ممکن است یک چیز خوب برای سعی کنید.




-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Bravery is not a quality of the body. It is of the soul.

شجاعت کیفیت بدن نیست این روح است



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

پیامک صوتی






-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Be brave enough to start a conversation that matters.

به اندازه کافی شجاع باشید تا یک گفتگو را شروع کنید که مهم است.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Being brave means knowing that when you fail, you don't fail forever.

شجاع بودن بدان معنی است که وقتی شکست بخورید، برای همیشه از بین نمی رود.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go.

شاید تنها کسانی که در معرض خطر بیش از حد قرار می گیرند، احتمالا می توانند دریابند که چقدر می توان از آن گذشت.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Bravery is being the only one who knows you're afraid.

شجاعت تنها کسی است که می داند که می ترسید.




-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Some have been thought brave because they were afraid to run away.

بعضی از آنها شجاعانه اندیشیده اند، زیرا آنها از فرار می ترسند.





-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Valor is stability, not of legs and arms, but of courage and the soul.

عزت است ثبات، نه از پاها و بازوها، بلکه از شجاعت و روح.




-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

تبلیغات صوتی





-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

To live with fear and not be afraid is the final test of maturity.

با ترس زندگی کنید و نترسید، آزمون نهایی بلوغ است.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

There is no such thing as bravery; only degrees of fear.

هیچ چیز مانند شجاعت وجود ندارد؛ تنها درجه ترس.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

A brave man acknowledges the strength of others.

مرد شجاع، قدرت دیگران را می پذیرد.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog.

این اندازه سگ در مبارزه نیست، اندازه مبارزه در سگ است.




-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Bravery is the capacity to perform properly even when scared half to death.

شجاعت توانایی انجام درست حتی زمانی که نیمی از مرگ را می ترساند.




-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


In battle it is the cowards who run the most risk; bravery is a rampart of defense.

در نبرد، بزهکارانی هستند که بیشترین خطر را دارند. شجاعت یک حفر دفاع است.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

ارسال پیامک صوتی





-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

A true knight is fuller of bravery in the midst, than in the beginning of danger.

یک شوالیه واقعی بیشتر از ابتکار خطر بیشتر از شجاعت است.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Physical bravery is an animal instinct; moral bravery is much higher and truer courage.

شجاعت فیزیکی غریزه حیوانی است؛ شجاعت اخلاقی بسیار شجاع تر و راست تر است.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Fight till the last gasp.

مبارزه تا آخرین نفوذ


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*



Bravery is believing in yourself, and that thing nobody can teach you.

شجاعت به خودتان اعتقاد دارد و این چیزی نیست که کسی بتواند به شما آموزش دهد.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


You can't be brave if you've only had wonderful things happen to you.

شما نمیتوانید شجاع باشید اگر فقط چیزهای شگفت انگیزی برایتان اتفاق افتاده است.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


True bravery is shown by performing without witness what one might be capable of doing before all the world.

شجاعت واقعی با انجام بدون شاهد نشان داده شده است که چه کسی میتواند قبل از تمام جهان انجام دهد.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

اپراتور پیامک صوتی





-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


I just don't want to die without a few scars.

من فقط نمی خواهم بدون زخم های کوچک بمیرم.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Life is either a great adventure or nothing.

زندگی یک ماجراجویی عالی یا هیچ چیز نیست.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*


A timid person is frightened before a danger, a coward during the time, and a courageous person afterward.

یک فرد ترسو قبل از یک خطر، یک بزدل در طول زمان و یک فرد شجاع پس از آن، ترسو است.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

The world continues to offer glittering prizes to those who have stout hearts and sharp swords.

جهان همچنان به جایزه های پر زرق و برق برای کسانی که قلب های قوی و شمشیر های تیز دارند، ادامه می دهد.




-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Great deeds are usually wrought at great risks.

اعمال بزرگ معمولا در معرض خطر بزرگ است.




-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Often the test of courage is not to die but to live.

اغلب تست شجاعت، مرگ نیست بلکه زندگی است.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*
---------------------
-*-*-*-*-*-*-*-*-*

پیامک صوتی صدارس



معرفی موتور های جت

معرفی موتور های جت

موتور استرلینگ

موتور استرلینگ آزمایشگاهی

ساخت موتور استرلینگ

قیمت موتور استرلینگ

خرید موتور استرلینگ

موتور های جت کلا به هفت دسته تقسیم می شوند: ۱.توربین گاز ۲.توربو فن ۳.رم جت ۴.پالس جت ۵.پرشر جت ۶.توربو جت ۷.توربو پراپ 1. توربین گازدر حقیقت تمامی موتورهای جتی که دارای توربین هستند توربین گاز نامیده می شوند ولی اصطلاح توربین گاز بیشتر به موتورهای جتی داده میشود که هدف استفاده از آنها تولید رانش نیست بلکه چرخاندن توربین و اکثرا برای تولید برق است و برخی اوقات در طراحی و نحوه قرار گرفتن توربین ها و نازل با انواع دیگر موتور جت تفاوت عمده ای دارند . در توربین های بخار برای چرخاندن توربینها ابتدا آب را توسط سوختهای فسیلی حرارت میدهند تا آب تبدیل به بخار شود و بخار سبب چرخش توربین میشود که این سیستم دارای ضعفهایی است از جمله حجیم بودن دستگاهها و تشکیلات نیروگاه ولی در توربین گاز مرحله تبدیل آب به بخار حذف شده است و گاز های داغ خروجی که در توربین بخار هدر میشوند در این حالت مستقیما سبب چرخش توربین میگردد

خرید موتور پالس جت

قیمت موتور پالس جت

ساخت موتور پالس جت

موتور پالس جت

۲. توربوفنموتور های توربو فن در واقع دارای فرآیندی مابین دو موتور توربوجت و توربو پراپ هستند . تفاوت این موتور با موتور توربو پراپ در این نکته است که پنکه موتور توربوپراپ کاملا خارج از پوسته و بدنه موتور قرار دارد ولی در موتور توربوفن این پنکه کاملا در داخل پوسته موتور قرار دارد . از این نوع موتور جت برای سرعت های مادون صوت استفاده میگردد .توربوفن ها دارای بازدهی نسبی زیادی هستند . بخشی از هوای ورودی توسط پنکه این موتور توسط داکتی و جدا از محفظه احتراق و توربین ولی در امتداد آنها به سمت نازل پیش برده میشود که در نهایت نیز به گاز های داغ تولیدی میپیوندد و بر نیروی رانش تولیدی میافزاید . در زیر شکلی برش خورده از یک موتور توربو فن مشاهده میشود ولی داکت هدایت هوا در شکل مشخص نیست . رم جترم جتها را توربین گازی به حساب نمی آورند زیرا این نوع از موتور جت دارای کمپرسور و توربین نمیباشد موتور رم جت اکثرا به عنوان موتور دوم مورد استفاده قرار میگیرد به اینصورت که هواپیما یا راکت در ابتدا توسط موتور اصلی خود به پرواز در میاید و پس از رسیدن به سرعت معین که میزان فشار و سرعت لازم هوای ورودی برای رم جت تامین گردید موتور رم جت خود را روشن میکند . رم جتها نسبت به انواع دیگر موتورهای جت تولید رانش بیشتری میکنند ولی برای شروع پرواز مناسب نمیباشند . پالس جتپالس جتها یکی از انواع قدیمی موتور جت میباشند که بعضی اوقات بدلیل مشترکاتی با رم جت یکی شمرده میشوند .پالس جت ها همانند رم جت نه دارای کمپرسور هستند و نه دارای توربین ولی از نظر کار کرد تفاوت عمده ای دارند .موتورهای پالس جت در گذشته کاربرد داشتند و در هواپیما های قدیمی به عنوان پیشران استفاده میشدند ولی هم اکنون استفاده چندانی ندارند چراکه امروزه موتور های توربو جت با بازدهی بالا جایی برای انواع دیگر باقی نگذاشتند ولی به دلیل سیستم کارکرد جالبی که این موتور دارد به تشریح دونوع از این موتور میپردازیم .در موتورهای پالس جت به خصوص نوع دریچه دار عمل احتراق با فرض ایده آل حجم ثابت است . دقت شود که پالس جت ها بر خلاف رم جت ها در سرعت صفر نیز قابلیت استارت و کار آیی هستند .( در مورد پالس جت ها این باور عمومی وجود دارد که حداکثر سرعت پرنده ای که با پیشران پالس جت حرکت میکند زیر 750 کیلومتر بر ساعت میباشد )سیکل کارکرد پالس جت دریچه دار :احتراق : در این فاز احتراق سوخت منجر به تشکیل توده بزرگی از گرما و فشار میشود فشار حاصل منجر به بسته ماندن شیر یکطرفه که در پشت هوا و سوخت محترق میباشد میگردد در نتیجه توده محترق بناچار فقط در مسیرمورد نظر میتواند حرکت کند.انفجار:در این مرحله سوخت و هوای منبسط شده از نازل خارج میگرددو گازهای داغ خروجی منجر به تولید نیروی رانش میگردد.سوخت گیری:گازهای داغ بدلیل انعطاف پذیری و دارا بودن جرم تمایل به حفظ حرکت خود به سمت نازل را دارند حتی اگرفشار داخل موتور کمتر فشار محیط باشد خروج این گازها از محفظه احتراق موجب افت فشار در محفظه و بازشدن شیر یکطرفه میگردد و مقداری سوخت و هوا به این محفظه وارد میشودفشردگی:بدلیل فشار کم موجود بین هوا و سوخت ورودی و گازهای داغ خروجی مقداری از این گازهای داغ به محفظه احتراق باز میگرددکه این عمل موجت محترق شدن این توده هوا و سوخت میشود و سیکل به مرحله اول باز میگردد .

ماشین کارتینگ

خرید ماشین کارتینگ

ساخت ماشین کارتینگ

قیمت ماشین کارتینگ

سیکل کارکرد پالس جت بدون دریچه : در پالس جت های بدون دریچه خمی که مابین محفظه احتراق و نازل قرار دارد دقیقا کاری را انجام میدهد که دریچه در نوع دریچه دار انجام میدهد .با وجود این خم در این ناحیه کاهش فشار ایجاد شده و مقداری از گاز های در حال خروج را به محفظه احتراق باز میگرداند .و بقیه مراحل دقیقا همانند نوع دریچه دار میباشد که در بالا توضیح داده شد .۵. پرشر جتاین موتور جت امروزه کاربردی در صنایع هوایی و به عنوان پیشران جت ندارد . این موتور را میتوان طرحی ابتدایی از موتور رم جت دانست . در این پیشران جت سوخت از قسمت بالایی به داخل لوله ای چند تکه که از بالا به پایین قطور تر میگردد پاشیده میشود و از قسمت بالایی و دهانه لوله و همچنین از فواصلی که مابین این لوله چند تکه وجود دارد هوای تازه وارد لوله شده و با سوخت مخلوط میگردد . سپس مخلوط سوخت و هوا وارد محفظه احتراق شده و محترق میگردند . برای گرم کردن سوخت پیش از عمل احتراق ، لوله سوخت رسان را در محفظه احتراق و بدور جدار داخلی آن میپیچانند و به این ترتیب سوخت گرما را از توده گاز داغ محترق شده دریافت میکند و گرم میشود ، به این ترتیب عمل احتراق نیز با کیفیت بهتری انجام میگردد. ۶. توربو جتتوربو جتها از انواع متداول موتورهای جت هستند که در اکثرهواپیماهای جنگنده و پرنده هایی که با سرعتهای زیاد حرکت میکنند استفاده میگردد . در زیر به طرز کار موتور توربو جت میپردازیم 1 . در مرحله اول هوا از طریق دهانه ورودی وارد ابتدای قسمت کمپرسور میشود .2 .در مرحله بعدی هوا توسط کمپرسور فشرده شده و بطرف دیفیوژر فرستاده میشود . 3 .پس از کاسته شدن سرعت و افزایش فشار و دمای هوا در دیفیوژر هوا به محفظه احتراق و سپس لوله احتراق فرستاده میشود . 4 .پس از عملیات احتراق در موتور گاز های داغ تولیدی باعث چرخش توربین و در نتیجه محور متصل به توربین میگردد.از نکات قابل توجه در طراحی یک توربو جت طراحی بخش نازل و خروجی است چراکه هدف استفاده از توربوجت نیروی رانش پرنده میباشد . در بهترین حالت فشار ستون هوای داغی که از موتور خارج میگردد با فشار جو اطراف پرنده برابر است .توربو جت با جریان محوری (با کمپرسور محوری چند مرحله ای):

خرید اسکوتر برقی

اسکوتر آفروید

اسکوتر برقی

اسکوتر شارژی

اسکوتر اسمارت

توربو جت با جریان مرکزی (با کمپرسور سانتریفیوژ چند مرحله ای): ۷. توربو پراپموتور جت توربو پراپ ، موتوری است ما بین موتور توربوفن و توربو جت .طرز کارکرد این موتور با توربو جت دقیقا همسان میباشد . پروانه بزرگ که به شفت اصلی متصل است نیروی رانش یا تراست تولید میکند نیروی تراست تولیدی پروانه همراه با نیروی رانش تولیدی توسط گازهای داغ خروجی نیروی رانش برآیند را تولید میکند